برای انتخاب گیاهان بزرگ آپارتمانی باید به چه مواردی توجه کنیم | مجله بیلوبا

برای انتخاب گیاهان بزرگ آپارتمانی باید به چه مواردی توجه کنیم؟

گیاهان بزرگتر بهترین گزینه برای تبدیل فضای شما به یک مکان زيبا  و آرام هستند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام آوردن یک گیاه بزرگتر به خانه باید بخاطر داشته باشید!

١.اندازه

هنگام انتخاب گیاه بزرگ برای فضای خانه‌ی خود، حتما بایدگیاهی را انتخاب کنید که بالغ باشد، اما اندازه آنها هنوز کوچک و یا متوسط باشد. به عنوان مثال، گیاهی با اندازه سايز A4 در گلدان متوسط کاشته شده است. اين ابعاد به شما این اجازه را می دهد که فضای زیادی در خانه یا محل کار خود برای نگهداری از آن داشته باشید؛ به همین دلیل انتخاب گياه جدیدتان پس از سازگاری آن با محیط خانه و یا محل کارتان، کمک زیادی در  رشد و تکامل و سلامت گياه شما خواهد داشت.

٢.آب

گیاهان بزرگتر با توجه به جنس و ابعاد گلدان یا حجم گلدان به ميزان ابياری بیشتر و یا کمتر بستگي دارند.به همين دليل  می تواند آبیاری هرگياه  ۱-۴ هفته متفاوت باشد. همیشه قبل از آبیاری خاک گلدان را بررسی کنید. اگر نمی خواهید این عمل را انجام دهید.انگشتان خود را به عمق خاک بچسبانید تا رطوبت را بررسی کنید ، و یا میتوانید از یک رطوبت سنج استفاده کنید. نکته مثبت: اگر گلدان شما زير گلدانی دارد، می توانید راحت‌تر آب را به گياهتان برسانيد، بدون اين که از تمیزی محیط کاسته شود.

٣.گونه

گیاهان بزرگتر به نور بيشتري نیاز دارند تا به آنها کمک کند تا توده شاخ و برگ خود را به خوبی حفظ کنند. حتی گونه هایی که دربرابر نور تحمل کمتری دارند، مانند گیاه زامیفولیا که محبوب خیلی از سلیقه‌ها هست.  برای قرار گرفتن گیاهان در معرض نور مستقیم، باید به  اندازه آنهاتوجه کردو شدت  نور را به درستی تامین کرد‌. 

٤.گلدان

خبر خوب: گیاهان بزرگتر که درگلدان های بزرگ هستند، مدت زمان بیشتری برای رشد آنها طول خواهد کشید، این بدان معناست که شما مجبور نیستید سالانه دوباره گلدان را تعویض کنيد.مانند  گیاهان کوچک و رومیزی که بايد اين کار رو انجام دهید. با داشتن گياه بزرگ، متوجه می شوید که گیاهان بزرگتر هر ۲-۳ سال یکباره به رشد میرسند البته بسته به گونه وميزان رشدآنها هم مربوط میباشد. با این اوصاف ، گیاهان بزرگ خود را پس از سال اول ،کوددهی کنید تا اطمینان حاصل کنید که به آنها مواد مغذی مورد نیاز برای ادامه رشد میرسد و تا زمانی که گیاه نیاز به انتقال در یک گلدان بزرگتر را داشته باشند با مشکل مواجه نشوند.

٥.تکثير 

گیاهان بزرگتر از بلوغ بالاتری برخوردارند و تکثير  آنها آسانتر می شود. اين نکته خوبيست که از گياهان بزرگتر براي قلمه زني میتوانید استفاده کنید. بدون اینکه احساس کنید اندازه گیاه را تغيير داده‌ايد، آنها را تکثیرخواهید داد. 

٦.نظافت برگ

تمیز کردن برگ گیاهان گاه به گاه برای همه گیاهان خانگی مهم و مفید است.به ويژه  گیاهان بزرگتر بیشتر به آن نیاز دارند. وقتی برگ‌های گیاه شما با گرد و غبار  پوشیده شود، این عامل می تواند باعث جلوگیری از جذب کلروفیل گیاهان از نور خورشید برای فتوسنتز  شود. برای تمیز کردن برگهای آنها میتوانیم از یک حوله میکروفیبر یا اسفنج نرم تميز کنيد.